Czy interesują Cię problemy słuchaczy?

Czy naprawdę Cię to interesuje?

Jest taka postawa w wystąpieniach publicznych, której nie jestem w stanie zaakceptować – obojętność.

Zdarzyło mi się kilka razy wziąć udział w prezentacji trenera, który był całkowicie obojętny na problemy i sugestie publiczności. Był to doświadczony człowiek, który zapomniał, że podczas wystąpień najważniejsza jest publiczność, a nie on sam. Prowadząc wykład, patrzył w podłogę i mamrotał coś pod nosem…

Znasz takie sytuacje?

Jeśli miałbym wskazać najszybszą drogę do porażki w wystąpieniach publicznych, to obojętność na potrzeby słuchaczy zajmuje u mnie ex aequo pierwsze miejsce z brakiem przygotowania.

Nie ma nic bardziej irytującego i zniechęcającego do mówcy niż brak zainteresowania problemami, sugestiami, wyzwaniami i oczekiwaniami publiczności.

Pamiętaj zatem, żeby podczas autoprezentacji:
– sprawdzać, jakie są oczekiwania publiczności wobec ciebie,
– konfrontować swoje założenia z oczekiwaniami słuchaczy,
– skupiać się na ludziach, zamiast na sobie,
– realizować wystąpienia jedynie w tematach, które cię interesują

Powodzenia!

AUTOR

PIOTR PYTEL

Codziennie pracuję nad tym, by to, co wypowiedziane było właściwie usłyszane. Wie jak budować i przedstawiać historie, które inspirują, przekonują, angażują i prowadzą do zamierzonego celu. Tą wiedzą i zdobywanym od 20 lat doświadczeniem dzielę się jako ekspert z zakresu wystąpień publicznych oraz autor.
W swojej karierze przeszkolił kilka tysięcy osób z wystąpień publicznych. Obsługiwał takie marki jak: COMARCH, ING, WARTA S.A., ULTIMO, POCZTA POLSKA, OKNPLAST, IKEA.