Jak angażować publiczność podczas wystąpienia publicznego?

Jak angażować publiczność i przykuwać jej uwagę podczas wystąpienia publicznego?

Częstym, choć niechcianym, problemem podczas wystąpień publicznych jest brak uwagi i zaangażowania uczestników podczas prezentacji biznesowej lub szkolenia.

Przyczyn może być wiele, ale dzisiaj zajmiemy się metodami zapobiegania i radzenia sobie z taką sytuacją.

Jak wpłynąć na zaangażowanie i przykuwać uwagę publiczności podczas warsztatów?

– na początku poproś o wyłączenie/wyciszenie i schowanie telefonów komórkowych/tabletów/laptopów: migające powiadomienie skusi każdego;
– utrzymuj kontakt wzrokowy ze słuchaczami: wtedy słuchacze wiedzą, że mówisz do nich, a nie do podłogi lub ściany;
– zadawaj pytania otwarte: zmuszają one publiczność do refleksji nad odpowiedzią;
– proś o reakcje np. o podniesienie ręki: nie ma to, jak trochę ruchu;
– opowiadaj ciekawe historie/anegdoty: urozmaicą one nawet najbardziej nudne tematy;
– używaj flipcharta zamiast Power Pointa: rysując lub pisząc, wzbudzasz ciekawość wśród publiczności, która myśli co będzie dalej.

Powodzenia!

AUTOR

PIOTR PYTEL

Codziennie pracuję nad tym, by to, co wypowiedziane było właściwie usłyszane. Wie jak budować i przedstawiać historie, które inspirują, przekonują, angażują i prowadzą do zamierzonego celu. Tą wiedzą i zdobywanym od 20 lat doświadczeniem dzielę się jako ekspert z zakresu wystąpień publicznych oraz autor.
W swojej karierze przeszkolił kilka tysięcy osób z wystąpień publicznych. Obsługiwał takie marki jak: COMARCH, ING, WARTA S.A., ULTIMO, POCZTA POLSKA, OKNPLAST, IKEA.