Jak przestać się frustrować podczas wystąpień publicznych?

Czy zdarzyło Ci się opowiedzieć genialny żart podczas prezentacji lub szkolenia, a tylko część ludzi parsknęła śmiechem, podczas gdy inni co najwyżej się uśmiechnęli?

Muszę przyznać, że mnie tak!

Pomijam oczywiście sytuację, w której nieudolnie cytowałem suchar Strasburgera. 😉

Dzisiaj potrafię wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje, ale podczas moich pierwszych zawodowych wystąpień publicznych było to bardzo irytujące.

Jaka może być przyczyna różnych reakcji publiczności?

Według mnie podstawowym powodem jest sposób ekspresji poszczególnych ludzi.

Z pewnością znasz podziała na ekstrawertyków i introwertyków.*

Ekstrawertyk:

– jest ekspresyjny,
– przeżywa emocje „na zewnątrz”,
– lubi jak dużo się dzieje.

Introwertyk:
– jest stonowany,
– przeżywa emocje „wewnątrz”,
– lubi spokojniejsze otoczenie.

Jak widzisz różni ludzie, będą różnie reagować na Twoje żarty podczas Twoich wystąpień. Jedni parskną śmiechem, a inni uniosą brew, co nie oznacza, że ich nie śmieszy 😉

*Zastosowałem duże uproszczenie w celu zaprezentowania ogólnej koncepcji.

Powodzenia!

AUTOR

PIOTR PYTEL

Codziennie pracuję nad tym, by to, co wypowiedziane było właściwie usłyszane. Wie jak budować i przedstawiać historie, które inspirują, przekonują, angażują i prowadzą do zamierzonego celu. Tą wiedzą i zdobywanym od 20 lat doświadczeniem dzielę się jako ekspert z zakresu wystąpień publicznych oraz autor.
W swojej karierze przeszkolił kilka tysięcy osób z wystąpień publicznych. Obsługiwał takie marki jak: COMARCH, ING, WARTA S.A., ULTIMO, POCZTA POLSKA, OKNPLAST, IKEA.