Psychologia w sprzedaży
„Żeby więcej zarabiać, musisz się więcej nauczyć.” – Brian Tracy
Program szkoleniowy „SPRZEDAWCA – PSYCHOLOG” odpowiada aktualnej sytuacji na polskim rynku. Spotykamy na nim wielu handlowców działających szablonowo, a usługi dobrej jakości są tutaj standardem. Konkurencja jest tak duża, że posiadanie dobrego produktu nie wystarcza, a walka ceną nie ma najmniejszego sensu, bo zawsze znajdzie się ktoś tańszy.
W dzisiejszym świecie klienci oczekują czegoś więcej… Na podstawie obserwacji zmieniających się wymagań i standardów konsumentów, na przestrzeni ostatnich 18 lat zauważyliśmy, że dobry sprzedawca rozumiejący proces zakupowy klienta dostosowuje się do niego, tak aby klient czuł, że ma kontrolę nad procesem – klient kupuje, handlowiec „nie” sprzedaje. Tylko tym zachowaniem handlowiec może podnieść swoje wyniki nawet o 30% w skali roku. Na bazie tych obserwacji przygotowaliśmy receptę na podniesienie jakości sprzedaży, a tym samym wyników firmy.
Warsztat został skonstruowany na bazie ponad 18 lat aktywnej sprzedaży w polskich realiach oraz przeprowadzonych ponad 4700 godzin szkoleniowych.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE:
- Większa pewność siebie.
- Pozytywne nastawienie – automotywacja.
- Mistrzowskie pierwsze wrażenie.
- Opanowanie emocji w stresujących sytuacjach.
- Szybkie i precyzyjne rozpoznawanie potrzeb klienta.
- Odnajdywanie prawdziwej motywacji do zakupu przez klienta.
- Łatwość w rozpoznawaniu preferencji zakupowych klienta.
- Zdolność zdiagnozowania klienta pod kątem procesu według którego dokonuje zakupu.
- Umiejętność dopasowania się do procesu zakupowego klienta.
- Metoda “odwracania” po której klient sam tworzy prezentację produktu.
- Skuteczność w przekonywaniu do swojego punktu widzenia.
- Umiejętność zadawania właściwych pytań pomagających klientowi podjąć decyzję.
- Zdolność “łagodnego” rozbijania obiekcji klienta.
- Skuteczność w pozyskiwaniu rekomendacji od swoich klientó.
- Większa skuteczność w pracy zawodowej jak również w życiu prywatnym.
- Wzmocnienie pozytywnego wizerunku swojego oraz firmy.
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI
OBSZAR – Wiedza:
- Zna oczekiwania swoich klientów względem siebie i swojej firmy.
- Posiada wiedzę na temat etapów zakupowych na których może znajdować się aktualnie klient.
- Zna podstawy psychologii które są potrzebne do przekonywania innych.
OBSZAR – Umiejętność:
- Prowadzi klienta do zakupu poprzez zadawanie pytań.
- Rozumie siłę mowy ciała i potrafi z niej korzystać.
- Potrafi odpowiednio reagować w kryzysowych sytuacjach podczas rozmów handlowych np. trudne pytania.
- „Sprzedaje nie sprzedając”.
OBSZAR – Kompetencje Społeczne:
- Posiada umiejętności sprzedaży zgodne z etyką zawodu handlowca.
- Buduje swój autorytet poprzez profesjonalną postawę handlowca.
- Potrafi motywować siebie oraz swój zespół.
- Jest biegły w pozyskiwaniu rekomendacji od swoich klientów.
UNIKALNOŚĆ
Program szkoleniowy „SPRZEDAWCA – PSYCHOLOG” został stworzony na podstawie ponad 18 lat aktywnej sprzedaży i bazuje na zajęciach warsztatowych oraz psychologii, gdzie 80% to ćwiczenia praktyczne, a 20% to wiedza teoretyczna. Dzięki takiej konstrukcji zajęć, uczestnicy doświadczają procesu szkoleniowego na sobie, co skutkuje zapamiętaniem zagadnień na poziomie do 90%.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy oraz umiejętności prowadzących do podniesienia wyników sprzedażowych, a tym samym zysków firmy.
Podczas warsztatów odpowiemy sobie na następujące pytania:
- czy moje działania powodują wzrost sprzedaży?
- czy moje działania powodują obniżenie kosztów?
- czy moje działania są zgodne z założeniami i celami firmy?
- czy moje działania zwiększają bezpieczeństwo operacyjne firmy?
- jak moje działania wpływają na markę?
Podczas warsztatów przeanalizujemy aktualną sprzedaży
- selekcja klientów według dochodów generowanych dla firmy
- precyzyjne określenie klienta docelowego
- poszukiwanie nowych/innych kanałów dystrybucji
- analiza oraz omówienie strategii sprzedaży dopasowanej do celów
METODY SZKOLENIOWE
- 20 % czasu – część teoretyczna.
- 80 % czasu – część praktyczna.
- Informacja zwrotna – po każdym ćwiczeniu uczestnik otrzyma profesjonalną informację zwrotną wraz ze wskazówkami, co należy poprawić w przyszłości oraz na co zwrócić szczególna uwagę.
- Konsultacje indywidualne (opcja dodatkowa) – każdy uczestnik po warsztatach będzie miał możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnych, bezpośrednio z trenerem prowadzącym szkolenie.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie jest kierowane do :
- Handlowców.
- Przedsiębiorców.
- Kierowników działów sprzedaży.
- Przedstawicieli handlowych.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Tematy:
- Praca z nastawieniem i emocjami.
- Właściwa postawa profesjonalnego handlowca.
- Skuteczne angażowanie emocjonalne klienta w proces zakupowy.
- Utrzymywanie pełnej koncentracji klienta poprzez zadawanie właściwych pytań.
- STORYTELLING – opowiadanie historii które przekonują i same sprzedają.
- Metafora – czym jest i jak jej używać.
- Przeramowanie – co to jest i jak działa.
- 4 MAT – system tworzenia prezentacji handlowych oparty na 4 pytaniach.
- Sztuka zadawania pytań pomagających klientowi podjąć decyzję.
- Psychologiczny aspekt sprzedaży.
- Perswazja werbalna.
- Perswazja niewerbalna.
- Kotwiczenie przestrzenne.
- Profesjonalne zamykanie sprzedaży.
- Certyfikacja uczestników.
Szkolenie trwa 3 dni i jest bardzo intensywne!
PROWADZĄCY
Ze słowa mówionego uczynił skuteczne narzędzie sprzedażowe. Codziennie pracuje nad tym, by to, co wypowiedziane było właściwie usłyszane. Wie jak budować i przedstawiać szkolenia, które inspirują, przekonują, angażują i prowadzą do zamierzonego celu. Tą wiedzą i zdobywanym od 18 lat doświadczeniem dzieli się jako ekspert z zakresu wystąpień publicznych, szkoleń sprzedaży, trener trenerów, oraz mentor. I choć to słowa są jego orężem, nie teoria lecz działanie i praktyka są wytycznymi jego pracy. Zgłębia tajniki procesów decyzyjnych, pomaga wytyczać właściwy kierunek, odpowiedzialnie puszcza swoich podopiecznych na głęboką wodę i wierzy, że najlepszym sprzedawcą jest… ludzki umysł. Prowadzi własną sieć franczyzową Storyteller Club, szkoli środowiska biznesowe i akademickie. Żyje odważnie i z pasją, nieustannie podnosząc swoje kompetencje biznesowe.
W swojej karierze szkolił kadrę menedżerską takich marek jak:
● ING Bank Śląski
● Warta SA
● Poczta Polska
● Grupa ORBIS
● Leroy Merlin
● Oberthur
● IKEA Polska
● OPAL
● MIKOMAX SP. z o.o.
● Złote Myśli
● CC news
● Pekao Bank Hipoteczny
● TB Tracks & Trailer Serwis
● E-sky
● MAN Bus & Track
● Grupa Muszkieter
● McCain
● PZU
● Warta
● Rockwell
● Johnson & Johnson
● Ultimo
● Intrum Justitia
● UPS
● DHL
● Kopex
● Alternatywna Szkoła Biznesu i Rozwoju Osobowego w Warszawie
● Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
● Politechnika Śląska w Gliwicach
KONTAKT
Piotr Pytel
Tel: 535-397-439
E-mail: biuro@piotrpytel.pl
Zapewne zależy Ci, żeby mieć pewność, że to szkolenie spełni Twoje oczekiwania i potrzeby, oraz chcesz dokonać właściwego wyboru Twojej inwestycji w szkolenie.
Mnie zależy na tym samy, dlatego wypełnij proszę poniższy formularz i sprawdź czy to szkolenie jest dla Ciebie!
CENA:
2500 zł/os
TERMIN SZKOLENIA:
zapytaj o termin
MIEJSCE SZKOLENIA:
cała Polska