Jak angażować publiczność podczas wystąpienia publicznego?

Częstym, choć niechcianym, problemem podczas wystąpień publicznych jest brak uwagi i zaangażowania uczestników podczas prezentacji biznesowej lub szkolenia.
Przyczyn może być wiele, ale dzisiaj zajmiemy się metodami zapobiegania i radzenia sobie z taką sytuacją.
Jak wpłynąć na zaangażowanie i przykuwać uwagę publiczności podczas warsztatów?
– na początku poproś o wyłączenie/wyciszenie i schowanie telefonów komórkowych/tabletów/laptopów: migające powiadomienie skusi każdego;
– utrzymuj kontakt wzrokowy ze słuchaczami: wtedy słuchacze wiedzą, że mówisz do nich, a nie do podłogi lub ściany;
– zadawaj pytania otwarte: zmuszają one publiczność do refleksji nad odpowiedzią;
– proś o reakcje np. o podniesienie ręki: nie ma to, jak trochę ruchu;
– opowiadaj ciekawe historie/anegdoty: urozmaicą one nawet najbardziej nudne tematy;
– używaj flipcharta zamiast Power Pointa: rysując lub pisząc, wzbudzasz ciekawość wśród publiczności, która myśli co będzie dalej.
Zapisz się
na Newsletter!
Jeżeli chcesz regularnie otrzymywać informacje o tym jak poprawić funkcjonowanie swojej firmy wypełnij poniższy formularz.
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.