Jak mówić aby nas słuchano podczas wystąpienia?
Jak mówić aby nas słuchano podczas wystąpienia publicznego?
To pytanie spędza sen z powiek wielu osobom. Oczywiście na odpowiedź składa się kilka czynności, ale dzisiaj chciałbym się skupić na jednej – języku, jaki stosujemy i jego dopasowaniu do słuchaczy warsztatów.
W moim zawodzie zdarza mi się pracować z różnymi grupami zawodowymi: handlowcy, menedżerowie, zarządy i właściciele firm. Od czasu do czasu pracuję z wolontariuszami, a nawet z dziećmi😊 Każda z tych grup może poprawić swoje umiejętności wystąpień publicznych podczas moich warsztatów, ale czy do każdej mówię tak samo? Nie!
Z każdą z tych grup muszę rozmawiać inaczej, podawać inne przykłady zastosowania określonej techniki, opowiadać inne historie z mojego życia zawodowego, ponieważ dla każdej z grup ważne są inne rzeczy.
Dla handlowców ważne będzie to jak skutecznie prezentować klientom to, co sprzedają.
Dla menedżerów ważne będą wystąpienia przed swoim zespołem lub zarządem.
Dla zarządów i właścicieli zazwyczaj istotną kwestią jest budowanie wizerunku firmy z pomocą profesjonalnych wystąpień publicznych.
Drugą kwestią jest używanie języka zrozumiałego dla słuchaczy. Zdarzyło mi się kilka lat temu prowadzić warsztaty, podczas których jeden z uczestników powiedział, że jest deweloperem. W przerwie podszedłem do niego i zapytałem, w jakiej lokalizacji realizuje swoje inwestycje. Spojrzał na mnie dziwnym wzrokiem i stwierdził, że niczego nie buduje. On był developerem, czyli programistą😊 Jak widać, jedno słowo potrafi wprowadzić słuchacza w błąd.
Powodzenia!
Zapisz się
na Newsletter!
Jeżeli chcesz regularnie otrzymywać informacje o tym jak poprawić funkcjonowanie swojej firmy wypełnij poniższy formularz.
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.